Mærker nu stort set intet til min slidgigt. Kuren var Fivefingers – Yogatæer – enkle øvelser og kosttilskud

Jeg beskadigede min ene storetå i en submission wrestling kamp og troede i lang tid derefter, at den blot var forstuvet. Efter flere lægebesøg uden resultat foreslog jeg selv at få tåen undersøgt for slidgigt, og undersøgelsen viste da også slidgigt i højre storetå. Da jeg fik beskeden af min læge i telefonen var beskeden, at der formentlig ikke var noget at gøre. Jeg kunne prøve med glucosamin, eller jeg kunne få ‘stivgjort’ tåen.
 
Så jeg kontaktede Michael Schjerling for at høre om han kunne hjælpe. Jeg kender Michael som en, der virker fagligt søgende og nysgerrig på den gode måde. Han gav mig nogle få enkle øvelser, samt en anbefaling om at bruge både Yogatæer (Toe stretchers) og Fivefingers så meget som muligt. Derudover fik jeg anbefalet en række kosttilskud der måske kunne hjælpe mig.
 
I dag har jeg ikke haft alvorlig irritation i tåen i mere end et halvt år. Jeg mærker faktisk næsten intet til slidgigten. Jeg går KUN i Fivefingers og er fint i stand til at dyrke 6-8 timers barfodet kampsport og styrketræning om ugen.
 
Alt i alt er jeg meget taknemmelig over, at det er gået så godt. En kronisk diagnose er en hård ting psykisk, og det var dejligt at møde en behandler med indsigt, optimisme og tro på, at det altid kan blive bedre.
 
Stefan Agger


Skriv et svar

